torek, 12. maj 2015

My first herb rockery (moj prvi zeliščni skalnjak)

Obožujem zelišča, to ni več nobena skrivnost. Lani sem imela svoja zelišča razmetana vsepovsod okoli hiše, zato sem letos pozimi sklenila, da naredim svoj zeliščni skalnjak. Skalnjaki so mi že od nekdaj zelo lepi, saj lahko pred hišo z nekaj truda narediš res lepo pašo za oči. Pri tem pa lahko improviziraš kolikor te je volja. Jaz sem letos komaj čakala, da pride ta čas. V glavi sem si pozimi naredila seznam, kaj vse bom imela v zeliščnem skalnjaku. Tako ni smelo manjkati moje najljubše zelišče melisa in seveda ostale: meta, rožmarin, sivka, timijan, kamilice in še in še.




Pred tremi tedni smo torej pričeli. Pomagala sta mi oče in mami, saj je za enega takšen projekt enostavno preveč. Če ne druga zaradi kamnov, saj so tako težki, da smo jih trije komaj premikali.

1. Potrebno se je bilo posloviti od rož, ki so bile prej na tem mestu. Bile so res lepe in malo se nam je tožilo za njimi ampak vedeli smo, da je potrebno v akcijo za malo spremembe.


2. Ker je bila zemlja na tem delu res slaba smo jo nadomestili z novo, bolj rodovitno. Zemlja je tako mirovala 3 dni, saj je bilo zelo slabo vreme in tako premokro, da bi lahko delali naprej.

3. Oče je priskrbel res lepe in velike kamne, katere smo namestili na zemljo. Sprva so se nam zdeli trije dovolj ampak je bilo kar prazno vse skupaj in nič podobno skalnjaku. Tako smo dodali še nekaj manjših. Vse skupaj smo na površino 10x3metre dali 8 kamnov.

4. In končno je sledil moj najljubši del. Rastline so se končno poslovile od svojih lončkov in hop v zemljo. Dan pred saditvijo sem si naredila načrt postavitve zelišč, da ni bilo kasneje kakšnih večjih zapletov.





Na spodnji sliki lahko vidite skico moje trenutne zasaditve. Zaenkrat je še veliko prostora med rastlinami, saj se mora še vse lepo razrasti, potem pa bom dodala še nekaj izboljšav. Seveda bom vse to javila tudi na blogu, tako, da me spremljajte ;)

English:

I love herbs; this is no secret. Last year I had my herbs everywhere around the house so I decided to make my herb rockery. I always loved rockeries. You can make nice feast for the eyes with some effort at home. You can improvise all you want. This year I couldn´t wait to come this time. In winter I made a list of all things I wanted in my herb rockery. I couldn´t miss my favorite herb lemon balm; and of course the rest: mint, rosemary, lavender, thyme, chamomile and more.

Three weeks ago we started with the project. My mum and dad helped me because this is a very big project just for one. Especially with stones because they are so heavy to move.

1. It was necessary to say goodbye to the flowers, which were previously at this place. They were really nice so it was a pity to remove them. But we knew that it´s time for a little change.

2. The soil was on this part really bad so we replaced it with new one, more fertile. We stopped with the work for three days because of bad weather. 

3. My dad got really beautiful and large stones which we place them on the ground. At first we got three and this seemed enough but it was quite empty and nothing like rockery so we added some smaller. Now we have 8 stones on the surface of 10x3meters.

4. And finally followed my favorite part. I moved plants from pots into the ground. The day before I made a plan of layout for herbs to prevent any problems later. 

In the upper picture you can see a sketch of my current planting. For now there´s a lot of empty space between plants because they must grow a litlle bit. Then I will add a few improvements. Of course I will show all of this on my blog so follow me ;)





Ni komentarjev:

Objavite komentar